CIAF 2015 - MIG 15 UTI
Název
CIAF 2015 - MIG 15 UTI
Popis
Historie provozovaného letounu:
Mig 15UTI výrobní číslo 242266 byl vyroben v Aero Vodochody, pod licenčním typovým označením CS-102, s motorem RD-45. Zálet letounu proběhl ve Vodochodech 22.4.1955 s posádkou ve složení Vlastimil David a Antonín Bartoš. Dne 17.6.1955 byl letoun exportován do Polska. V polském letectvu působil jako cvičný letoun (pod typovým označením SB Lim 2 s číslem 2266 na trupu) u 61 LPSzB na základně Biała Podlaska, a to až do 22. listopadu 1990. Během služby se v kokpitu tohoto letounu vystřídala celá řada vynikajících polských letců, mezi nimiž byl i první polský kosmonaut Mirosław Hermaszewski. V průběhu provozu byl letoun osazen výkonějším motorem VK-1. Po skončení vojenské letecké služby byl letoun uskladněn a zakonzervován.
V roce 1994 Mig 15 UTI výrobního čísla 242266 koupil pan Tom Smith a odvezl ho do Kalifornie, kde byl v březnu 1996 zaregistrován pod značkou N – 41125. Jeho novým domovem se stalo letiště v Paso Robles CA. Letoun mohli obdivovat nejen návštěvníci Estrella Warbird Museum of Paso Robles, ale i příznivci leteckých dnů po celých Spojených státech
V roce 2013 letadlo koupila společnost Czech Flying Legends. Mig se tak po mnoha letech vrátil zpět domů na “české nebe”. Kamufláž letounu je v českých barvách a nese na trupu číslo 2514. Toto číslo nesl stroj MIG 15UTI z 30. sbolp (stíhací bombardovací letecký pluk), který působil až do roku 1982 na letišti v Hradci Králové. Letoun nese i charakteristický znak města Ostravy na přídi letounu, přesně tak, jak to měla tato hradecká patnáctka. Odlišností od původního zbarvení je „tygří“ zbarvení na kýlu, kterým se letoun hlásí ke spolupráci s NATO Tigers Association.
http://flying-legends.cz/mig-15-uti/
Období
Statistiky
- 28 fotek
- 1 se líbí
Nastavení
Vytvořte si fotodárky
Z alb a fotek na Rajčeti nebo i z disku počítače si můžete snadno a rychle vytvořit různé fotodárky pro sebe nebo své přátele.